14.9.11

တန္ရာဆုကိုရမည္ ( ခိုင္မင္းညိဳ)

                                                         တန္ရာဆုကိုရမည္
                                                          ခိုင္မင္းညိဳ
               ျပည္ထဲမွာပင္ျဖစ္ျဖစ္၊ ျပည္ပမွာပင္ျဖစ္ျဖစ္၊ တြိသမွ်ရခိုင္သားမ်ားကို လြတ္လပ္ေရးရခ်င္သလား၊ လြတ္လပ္ေရးလိုခ်င္သလားဟု မိန္းျမန္းၾကည့္လွ်င္ ရခိုင္သားရာႏႈန္း(၉၀)ေက်ာ္က ရခ်င္သည္၊ လိုခ်င္သည္ဟု ေျဖၾကပါမည္။ ကိုယ့္သမုိင္း၊ ကိုယ္ရို႕၏ အတိတ္ကပကတိအတိုင္းျဖစ္တည္ခဲ့မႈကို မသိေသာ၊ လူမ်ိဳးျခား၏လွည့္ကြက္တြင္ မြိပါနိန္ၾကေသာ၊ ရာထူးရာကန္မေသာ၊ လူမ်ိဳးျခားကို အထင္ႀကီးစိတ္၀င္နိန္ၾကေသာ၊ ကိုယ့္လူမ်ိဳးကိုေသးသိမ္သည္ဟု ထင္နိန္ၾကေသာ မေျပာစေလာက္ေသာ ရခိုင္သားရို႕ကသာ လြတ္လပ္ေရးမလိုခ်င္၊ မရခ်င္ဟုေျဖၾကပါလိမ့္မည္။ ဤသို႔ေဖၚျပလိုက္လ်င္ လူတခ်ိဳ႕က ရခိုင္ျပည္၌(-၁၉၉၀)ခု ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ရခိုင္ပါတီအဖြဲ႔အစည္းမ်ားက အဘယ္ေၾကာင့္ အမတ္နိန္ရာ-၉၀-ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္မရခဲ့သနည္းဟု မိန္းျမန္းလာၾကလ်င္ အေျဖဟိသည္။ ယင္းမွာ-၁၉၉၀-ခု ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ ရခိုင္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားတြင္ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ သင့္ေတာ္သေလာက္ မရဟိလိုက္ၾက၊ ေနာက္တခ်က္မွာ ႏိုင္ငံေရးရီစီးေၾကာင္းသည္ အမ်ိဳးသားေရးထက္ စစ္အာဏာသွ်င္ျပဳတ္က်ေရး (သို႔မဟုတ္) ဒီမိုကေရစီရဟိေရးအတြက္ကိုသာ အားသန္နိန္ၾကၿပီး စစ္အာဏာသွ်င္ရို႕၏ အဓိကအတိုက္ခံပါတီကို မဲပီးခဲ့ၾကျခင္းသာျဖစ္သည္။
                  လြတ္လပ္ေရးသည္ ရခ်င္လိုခ်င္ရံုျဖင့္ လိုခ်င္သူရို႕၏လက္ထဲသို႔ အလိုအေလွ်ာက္ ေရာက္လာတတ္သည့္ အရာတခုလားဟု မိန္းလိုက္လွ်င္ လံုး၀မဟုတ္ပါဟု ေျဖၾကပါလိမၼည္။ လြတ္လပ္ေရးရဟိဖို႔အတြက္ တိုက္ပြဲ(လက္နက္ကိုင္၊ ႏိုင္ငံေရး) ၀င္ရမည္။ တိုက္ဖို႔အင္အားလိုမည္။ အင္အားျဖစ္တည္ဖို႔အတြက္ စည္းလံုးညီညြတ္ဖို႔ လိုအပ္သည္။ စည္းလံုးညီညြတ္ဖို႔အတြက္ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ၾကဖို႔လိုအပ္သည္။ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္လိုေသာ ဆႏၵဟိဖို႔လိုအပ္သည္။ ဆႏၵျဖစ္ေပၚဖို႔အတြက္ အေတြးအေခၚ သေဘာတရားလိုအပ္ၿပီး၊ အေျခအေနအခ်ိန္အခါပီးနိန္ဖို႔ႏွင့္၊ ေဖသာေငြေၾကးအေထာက္အပံ့ ရဟိဖို႔လည္း လိုအပ္ေသးသည္။ ေဖသာေငြေၾကးအေထာက္အပံ့ရဟိဖို႔အတြက္ အမ်ားတကာရို႕၏ အသိအမွတ္ျပဳမႈကို ခံရဖို႔လည္း လိုအပ္သည္။ အသိျပဳ ခံရႏိုင္ဖို႔အတြက္ အလုပ္လုပ္ဖို႔ လိုအပ္သည္။ အလုပ္လုပ္ရန္ အရည္အျခင္း လိုအပ္သည္။ အရည္အျခင္းဟိဖို႔ ပညာဗဟုသုတလိုအပ္ၿပီး၊ ယင္းနန္႔အတူ စာရိတၱေကာင္းမြန္ဖို႔၊ ဇြဲဟိဖို႔၊ သတၱိ ဗ်တၱိဟိဖို႔လိုအပ္ၿပီး ယင္းအရည္အျခင္းကို အသံုးခ်ၿပီး အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔ အနစ္နာခံလိုစိတ္ဟိဖို႔ လိုအပ္ပါေသးသည္။ စသည္စသည္ျဖင့္ မေရမတြက္ႏိုင္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ား ထြက္ဟိလာပါမည္။
                      တပ္မွဴးကတပ္သားကိုသင္၊ တပ္သားက တပ္မွဴးကိုသင္၊ ေ၀ဖန္ေရးကိုဆရာတင္၊ ညီညြတ္ေရးကို အသက္တမွ်ခ်စ္ခင္၊ မွားလွ်င္ခ်က္ခ်င္းျပင္၊ တခုေလ့မက်န္ေအာင္ျပင္ ALP ပါတီဥကၠဌေဟာင္း ခိုင္မိုးလင္း၏ ေတာ္လွန္ေရးသၼားမ်ားအတြက္ ေတာ္လွန္ေရးအဘိဓမၼာ(သို႔မဟုတ္) ေဆာင္ပုဒ္တခု၊ သဟဇာတက်သည့္ အေတြးအေခၚတရပ္ျဖစ္သည္။ ဤအခ်က္မ်ားကို လက္ခံက်င့္သံုးၿပီး အေကာင္အထည္ေဖၚၾကမည္ဆိုလွ်င္ ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ အက်ိဳးဟိမည္ဟု လံုး၀ယံုၾကည္သည္။ ဤအေတြးအေခၚသည္ အထက္ေအာက္ အျပန္အလွန္ေလးစားတတ္ျခင္း၊ ပကတိျဖစ္တည္မႈတရားကို နားလည္ျခင္း၊ ယင္းနားလည္မႈအေပၚ အၿခီျပဳျပီး အက်ိဳးတရားဘက္သို႔ ဦးတည္ေအာင္လုပ္ေဆာင္ျခင္း၊ အက်ိဳးတရားမ်ားကိုသာ ခ်စ္ခင္တြယ္တာၿပီး အဆိုးအျပစ္၊ အက်ိဳးယုတ္စီမည့္တရားမ်ားကို ကိုယ္ေပၚမွ ဖယ္ယွားျခင္း၊ လံုး၀ဥႆံုဖယ္ယွားျခင္းျဖင့္ အက်ိဳးႏွင့္ အေၾကာင္း ညီညြတ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္သည္။ အက်ိဳးႏွင့္အေၾကာင္း သဟဇာတက်ပါက မည္သည့္အရာမဆို မျဖစ္ႏိုင္ေသာအရာမဟိဟု ဗုဒၶအဘိဓမၼာတရားက ဆိုထားပါသည္။ 
                  ရခိုင္ေတာ္လွန္ေရးသၼား(မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားအပါအ၀င္)အမ်ားစုသည္ လက္ေအာက္ငယ္သားမ်ား၏ ရိုေသေလးစားမႈကို ခံယူလိုၾကေသာ္လည္း လက္ေအာက္ငယ္သားမ်ားကို အသိအမွတ္ျပဳဖို႔ ၀န္လီးတတ္ၾကသည္။ ေ၀ဖန္ေရးလုပ္ၾကရာ၌လည္း မိမိကို မိမိေ၀ဖန္ဖို႔ မိန္႔ေလ်ာ့နိန္တတ္ၾကၿပီး၊ မ်က္စိမ်က္ႏွာမေထာက္ ေ၀ဖန္လွ်က္ သူမ်ား၏အျပစ္အနာအဆာ၊ အမွားမ်ားကိုသာ ျမင္တတ္ၾကပါသည္။ မိမိကို သူမ်ားကေ၀ဖန္ေထာက္ျပေသာအခါတြင္မူကား အျပဳသေဘာေဆာင္သည့္ ေ၀ဖန္မႈမ်ဳိးကိုပင္ မခံမရပ္ႏိုင္ဘဲ ဟိနိန္ၾကသည္ကို ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္နီးစပ္သူတိုင္း သတိျပဳမိၾကပါလိမၼည္။ မိမိ၏အျပစ္အနာအဆာ အမွားမ်ားကို သူမ်ားကေထာက္ျပသည့္အခါတြင္ကား ငါးယက္ေခ်ကို ျပာပူမွာ ခ်လိုက္သကဲ့သို႔ ျဖစ္နိန္သည္ကို တြိရတတ္ၿပီး မိမိ၏အမွား၊ အျပစ္အနာအဆာကို ၀န္ခံဖို႔၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ ၀န္လီးသည္ (သို႔မဟုတ္) သတၱိမဟိၾကေသးေပ။ ျဂာာအိုက်ေတာ္လွန္ေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ အလယ္အလပ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား အပါအ၀င္ လူတိုင္းလိုလိုသည္ ဆရာႀကီးစတိုင္ျဖင့္ ေဟာေျပာျပသဖို႔ကို အားသန္ၾကေသာ္လည္း တဘက္သား၏ အႀကံျပဳခ်က္၊ ေ၀ဖန္ခ်က္မ်ားကို နားေထာင္ဖို႔ အလြန္တရာမွ ၀န္လီးတတ္ၾကသည္။ ဤကဲ့သို႔ေသာလူစားမ်ိဳးသည္လည္း အမ်ားတကာ၏ ရိုေသေလးစားျခင္းကို ခံရမည္မဟုတ္ေပ။
                      လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္အေကာင္အထည္ေဖၚၾကရာ၌လည္း  ျဂာာအိုက်ေခါင္းေဆာင္မ်ားအပါအ၀င္ မ်ိဳးဆက္သစ္္လူငယ္မ်ားသည္ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ဖို႔ မတတ္ၾကေသး၊ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ဖို႔ ၀န္လီးနိန္ၾကတုန္းပင္၊ သူတလို ငါတမင္း၊ တေယာက္တေပါက္ျဖင့္ ကိုယ္အားသန္ရာဘက္သို႔သာ လုပ္ေဆာင္နိန္မႈက မ်ားနိန္သည္ကို တြိရတတ္ပါသည္။ တခါတရီမွာ အဖြဲ႔အစည္းမွ တာ၀န္ပီးခ်က္မဟုတ္ဘဲ ငါတေကာေကာ အတၱဆန္ဆန္လုပ္ေဆာင္နိန္ၾကျခင္း၊ ေတာ္လွန္ေရး၊ တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ိဳးကို မိမိ၏ကိုယ္က်ိဳးအတြက္သာ အသံုးခ်လွ်က္ ေတာ္လွန္ေရးကို ဟန္ေဆာင္ပန္ေဆာင္(သို႔) မ်ိဳးခ်စ္ေယာင္ေဆာင္၍ လုပ္နိန္ၾကသူမ်ားလည္း ဟိနိန္ၾကေသာေၾကာင့္ ရခိုင့္ေတာ္လွန္ေရးတြင္ စည္းလံုးညီညြတ္မႈမဟိ ျဖစ္နိန္သည္ကို တြိျမင္နိန္ရပါသည္။
                       လူတခ်ိဳ႕က ေတာ္လွန္ေရးသည္ ရွိသို႔မတက္ ေနာက္သို႔ ပက္လက္လန္ခါလန္၊ ယက္ကန္လားခါလား ျဖစ္နိန္သည္မွာ ေတာ္လွန္ေရး၌ ပညာတတ္ပညာသွ်င္ ပါ၀င္မႈအားနည္း၍ဟု အျမင္ဟိၾကပါသည္။ -၁၉၄၇-ခု လြတ္လပ္ေရးရခါနီးဆဲဆဲ ေတာ္လွန္ေရးမွသည္ ေဒနိန္႔အခ်ိန္အခါထိ သံုးသပ္ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ကား-၁၉၄၇-ခုႏွစ္ ပတ္၀န္းက်င္က လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးတြင္ ပညာတတ္နည္းေကာင္းနည္းမည္၊ သို႔ေသာ္ ကေလာင္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ား(ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား) ဂ႑တြင္ကား ျမန္မာျပည္၌ ရခိုင္ျပည္မွ ထိပ္ထိပ္ႀကဲပညာတတ္မ်ား ပါ၀င္ဖူးခဲ့ၾကသည္ကို သတိျပဳမိဖို႔အေရးႀကီးသည္။ ဦးစိႏၱာ၊ ဘံုေဘာက္သာေက်ာ္တို႔ကဲ့သို႔ေသာ ပညာအေတာ္အသင့္တတ္သည့္ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားက အမ်ိဳးသားေတာ္လွန္ေရးလမ္းေၾကာင္းကို ျပတ္ျပတ္သားသား ေလွ်ာက္လွမ္းလွ်က္၊ ျပည္သူမ်ားကို ဦးေဆာင္ဦရြက္ျပဳလုပ္ကာ ျပည္သူ႔ေတာ္လွန္ေရးအသြင္ျဖင့္ တိုက္ပြဲ၀င္နိန္ၾကခ်ိန္တြင္ ကေလာင္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးသမား(သို႔) အထူးပညာတတ္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားက ေတာ္လွန္ေရးအသြင္သ႑န္ကို မသံုးသတ္ႏိုင္ခဲ့ေပ။
                            ပညာအေတာ္အသင့္တတ္ေသာ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားေနာက္မွ ပညာတတ္ႀကီးမ်ားက မားမားမတ္မတ္ရပ္တည္ကာ အားျဖည့္ဖို႔အစား၊ ရာထူးရာကန္ကို မက္ေမာ၍တဖံု၊ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အထင္ႀကီး၍တမ်ိဳး၊ မ်ိဳးျခားရို႕၏လီခ်ိဳသြီးရာ၊ မ်ိဳးျခားရို႕၏လွည့္ကြက္ေနာက္ကို လိုက္မႈကတေၾကာင္း၊ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ကိုယ့္လူမ်ိဳးကို အထင္ေသးသည္ကတခ်က္၊ မ်ိဳးျခားကို အထင္ႀကီးသည္ကတက႑၊ စသည္ျဖင့္ ေတာ္လွန္ေရးလမ္းေၾကာင္းတခုကို မွန္မွန္ကန္ကန္ မေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ခဲ့ေပ။ မ်ိဳးျခားရို႕အထံပါး၌ တပည့္ခံဖို႔ကိုသာ၊ ကိုယ္ေကာင္းစားေရး၀ါဒကိုသာ အလီးထားလွ်က္ တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ိဳးကို ျပားျပားေမွာက္၊ ငါးပါးေမွာက္စီခဲ့သည္(သို႔) လက္ေျပာင္းကြ်န္အျဖစ္ လူမ်ိဳးျခား၏လက္ထဲသို႔ မိမိရို႕၏ ကံၾကမၼာကိုထိုးအပ္ခဲၾကသည္ကို ျပည္ပေရာက္ပညာသွ်င္ႀကီးမ်ား၊ ပညာတတ္သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ား၊ ပညာတတ္မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္မ်ား ဖတ္ဖူးေလ့လာဖူးၾကလိမၼည္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။
                              -၁၉၄၈-ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ရခိုင့္ေတာ္လွန္ေရးတြင္ ပညာတတ္လူတန္းစားပါ၀င္မႈ နည္းေကာင္းနည္းမည္။ သို႔ေသာ္-၁၉၆၀-ခုလြန္ေနာက္ပိုင္းမွသည္-၁၉၈၈-ခုႏွစ္အထိကာလတြင္ ေတာ္လွန္ေရးကို ဦးေဆာင္ဦးရြက္လုပ္လာၾကေသာ ျဂာာအိုက်ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားသည္ သူ႔ေခတ္သူ႔အခါက ေခတ္ႏွင့္ေလွ်ာ္ညီစြာ ပညာတတ္စာရင္း၀င္သူမ်ား ျဖစ္နိန္သည္ကို တြိရေပမည္။-၁၉၈၈-ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္လည္း ေတာ္လွန္ေရးထဲသို႔ ပညာတတ္မ်ားအုံႏွင့္က်င္းႏွင့္ တသုပ္ၿပီးတသုပ္ တေယာက္ၿပီးတေယာက္ ေရာက္လာခဲ့ၾကသည္ကို ျပည္ပေရာက္ပညာသွ်င္ႀကီးမ်ား၊ ျဂာာအိုက်ပညာတတ္ႀကီးမ်ား၊ မ်ိဳးဆက္သစ္ပညာတတ္လူငယ္မ်ား သတိျပဳမိဖို႔ အထူးလိုအပ္သည္။-၁၉၈၈-ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ေရာက္ဟိလာၾကေသာ ပညာတတ္လူငယ္မ်ားကို စနစ္တက်ပ်ိဳးေထာင္မပီးႏိုင္ခဲ့မႈ၊ သူတလို ငါတမင္းျဖစ္နိန္မႈ၊ ေတာ္လွန္ေရး၏ အကြဲအၿပဲဒါဏ္၊ အငတ္ဒါဏ္ကို မခံႏိုင္မႈစသည္ကတေၾကာင္း၊ ယံုၾကည္ခ်က္ ခံယူခ်က္ မခိုင္မာသည္ကတခ်က္ရို႕ေၾကာင့္ မ်ိဳးဆက္သစ္ပညာတတ္လူငယ္မ်ား ၾကက္ေပ်ာက္ ငွက္ေပ်ာက္ ေပ်ာက္လားသည္ကို သတိျပဳမိဖို႔ အထူးလိုအပ္သည္။
                                ေတာ္လွန္ေရးမႀကီးထြားရျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္းတရားသည္ ပညာတတ္ပါ၀င္မႈ နည္းနိန္ျခင္းေၾကာင့္ဟု မျမင္စီခ်င္၊ ေစာဒကအနိန္ျဖင့္ေထာက္ျပရလွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ရွိနိန္ေလာကတြင္ နံပါတ္(၉)အဆင့္ဟိ ရွိနိန္ေစာထြန္း DR(PHD)အဆင့္ဟိ ေဒါက္တာရႊီလူေမာင္ေလာက္ အဘယ္မွာ ပညာတတ္ႏိုင္ၾကမည္နည္း၊ ႏိုင္ငံေရးက်မ္းမ်ား၊ ေတာ္လွန္ေရးက်မ္းမ်ားကို အရည္ႀကိဳေသာက္ႏိုင္ၾကသူမ်ားပင္မဟုတ္ပါေလာ၊ ရွိနိန္ေစာထြန္းသည္ ေတာ္လွန္ေရးဒါဏ္ကို ႀကံ႕ႀကံ႕မခံႏိူင္၍ ရန္သူထံဒူးေထာက္ကာ ဘ၀ကိုအရံႈးပီးလားသည္ကို မမိန္႔ေပ်ာက္စီခ်င္၊ ေဒါင္တာရႊီလူေမာင္ဆိုလွ်င္ မွားယြင္းေသာအေတြးအေခၚတရပ္ကို ခ်ျပမႈေၾကာင့္ (ALD)ျပည္ပမွ ထုတ္ပါယ္ခံရၿပီး ေတာ္လွန္ေရးေလာကမွ ကင္းကြာနိန္ရသည္ကို သတိျပဳမိဖို႔လိုအပ္သည္။
                       (NUPA)မွ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္လည္း ေခသူမ်ားမဟုတ္ၾက၊ ထိပ္ပိုင္းေခါင္းေဆာင္မ်ားတြင္ ပညာတတ္အသင့္အတင့္ပါ၀င္လွ်က္ လုပ္ေဆာင္လာခဲ့ၾကသည္။ (NUPA)မွ ထိပ္ပိုင္းေခါင္းေဆာင္တခ်ိဳ႕ရို႕ အေတြးအေခၚမွားယြင္းၿပီး ကိုယ့္ကံၾကမၼာကို တပါးသူလက္ထဲသို႔ ထိုးအပ္ခဲ့ၾကမႈေၾကာင့္ ရခိုင္ေတာ္လွန္ေရး၏ စည္လံုးညီညြတ္ေရး၊ (NUPA)ပါတီတြင္းစည္းလံုးညီညြတ္ေရး မည္ကဲ့သို႔ျဖစ္လားသည္ကို နားဟိသူတိုင္း ၾကားမိၾကမည္။ ပညာဗဟုသုတဟိသူတိုင္း သိၾကလိမၼည္။ ရခိုင္ေတာ္လွန္ေရး မႀကီးထြားရျခင္း၏ ဟာကြက္ေပ်ာ့ကြက္ကို ေလ့လာဆန္းစစ္ အေျဖထုတ္ဖို႔လိုအပ္ၿပီး၊ လိုအပ္လာလွ်င္၊ ပစၥဳပၸန္ေတာ္လွန္ေရးက ေတာင္းဆိုလာပါလွ်င္ သတၱိဟိဟိႏွင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ၀ံ့ၾကဖို႔၊ ေျပာင္လဲတတ္ၾကဖို႔ လိုအပ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေတာ္လွန္ေရးတြင္ပါ၀င္လာၾကမည့္ ကေလာင္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားအား ေတာ္လွန္ေရးမူဝါဒမ်ားကို ခ်က္မွတ္ရာ၌ အတိတ္မွွစံနမူနာမ်ားကို ယူစီလိုပါသည္။
                     လြတ္လပ္ေရးရဟိေအာင္ ရခိုင္သားရို႕ မည္သည့္အေတြးအေခၚ၊ ခံယူခ်က္၊ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ားကို အသြီးအသား၀ိဥာဏ္ထဲ၊ ဦးေႏွာက္ထဲ၊ ႏွလံုးအိမ္ထဲတြင္ ကိမ္းေအာင္းစီလွ်က္ မည္ကဲ့သို႔ က်င့္ႀကံလုပ္ေဆာင္ရမည္ကို သိဖို႔လိုအပ္သည္။ အေတြးအေခၚယံုၾကည္ခ်က္၊ ခံယူခ်က္ကို မြီးဖြါးရံုသက္သက္ျဖင့္ လိုခ်င္ေသာအရာမ်ားသည္ ျပည့္စံုလာမည္မဟုတ္။ လုပ္ေဆာင္ဖို႔အတြက္ သတိ၀င္လာျခင္းအဆင့္သာျဖစ္သည္။ ယင္းသတိတရားအေပၚအၿခီခံျပီး စနစ္တက် က်င့္ၾကံလုပ္ေဆာင္မွ အက်ိဳးႏွင့္အေၾကာင္း သဟဇာတက်လာမည္။ အက်ိဳးႏွင့္အေၾကာင္း သဟဇာတက်လွ်င္ ေအာင္ျမင္ၿပီး၊ ပဋိပကၡျဖစ္နိန္လွ်င္ ဆံုးယံႈးမည္။ ျခေသၤ့သည္ မိမိကိုမိမိ ျမင့္ျမတ္သည္ဟုခံယူထားသည့္ ခံယူခ်က္ႏွင့္တတူ သတိဟိၿပီး ျမင့္ျမတ္စြာ က်င့္ႀကံနိန္ထိုင္သည္။ အသားလတ္လတ္ဆပ္ဆပ္ကိုသာစားသည္။ အသားပုပ္ကို မစား၊ ျမက္ကိုလည္းမစားေပ။ အသားပုပ္ကိုစာလွ်င္ ဠင္းတအုပ္စု၀င္လားၿပီး၊ ျမက္ကိုစားမိလွ်င္ ခိုင္းႏြားအုပ္စု၀င္လားပါမည္။
                 ထိုးေၾကာင့္ မိမိကိုမိမိ ကြ်န္အျဖစ္မခံယူလွ်င္ သခင္ဟုခံယူလွ်င္ ကြ်န္ဘ၀ကလြတ္ေျမာက္ေအာင္ ရုန္းကန္တိုက္ပြဲ၀င္ဖို႔ လိုအပ္သည္။ ကြ်န္စရိုက္ဟု ယံုၾကည္ထားေသာ အက်င့္စရိုက္လကၡဏာမ်ားကို ဖယ္ခြါလွ်က္ သခင္ဟုေခၚထိုက္ေအာင္ က်င့္ႀကံလုပ္ေဆာင္ဖို႔လိုအပ္သည္။ မိမိကို မိမိသခင္ဟု ေၾကြးေၾကာ္ရံုျဖင့္ သခင္ျဖစ္လာမည္မဟုတ္။ သခင္ဟုသမုတ္ခံရေအာင္ ဂုဏ္အဂၤါရပ္မ်ား ျပည့္စံုလံုေလာက္ဖို႔ လိုအပ္သည္။ ရခိုင္သားတခ်ိဳ႕ရို႕က မိမိကိုမိမိျမင့္ျမတ္ေသာ ရခိုင္မ်ိဳးႏြယ္(သက်သာဂီ၀င္မ်ိဳးႏြယ္) ဟုေၾကြးေၾကာ္လွ်က္ ကြ်န္စရိုက္ျဖစ္သည့္ အရက္ကိုအလြန္အကြ်ံေသာက္သံုးျခင္း၊ မူးယစ္ဆီး၀ါး ေရာင္း၀ယ္ေဖါက္ကားလွ်က္ အက်င့္စာရိတၱပ်က္ျပားကာ ဘုရားမသိ၊ တရားမဟိျဖစ္နိန္ၾကသည္မ်ားကိုလည္း တြိဖူးၾကပါလိမၼည္။ အက်င့္စာရိတၱ ပ်က္ျပားမႈႏွင့္အတူ စည္းမ်ည္းစည္းကမ္းမ်ားသည္လည္း ေျမာင္းထဲသို႔ေရာက္လားကာ လူအပါယ္ခံ၊ လူရာမ၀င္ဘ၀သို႔ ေရာက္လားၾကသည္္မ်ားကိုလည္း ရခိုင့္ေတာ္လွန္ေရးထဲတြင္ တြိဖူးျမင္ဖူးၾကပါလိမၼည္။ စာရိတၱႏွင့္ စည္းကမ္းပိုင္းခြ်တ္ယင္းလားပါက လူတေယာက္၏ အရည္အျခင္းမ်ားပါ လြင့္စင္ေပ်ာက္ကြယ္လားသည္ကို တြိရပါမည္။
                  လူတလံုးသူတလံုးျဖစ္ဖို႔အတြက္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းႏွင့္ မိမိကိုယ္ကိုထိမ္းခ်ဳပ္မႈသည္ အဘယ္မွ်ေလာက္ အခရာက်သည္ကို ထိုင္းဘုရင္မင္းျမတ္၏ သမီးေတာ္ မဟာခ်ယ္ကရီ သီရိဒံုက-၁၉၈၄-ခုႏွစ္ မတ္လ-၉-ရက္နိန္႔ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္အခမ္းအနားတခုတြင္ ဤကဲ့သို႔ေျပာၾကားလားပါသည္။ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းသည္ မွန္ကန္သင့္ေလွ်ာ္ေသာလမ္းေၾကာင္းသို႔ ရွိဆက္ေလွ်ာက္လွမ္းရာ၌ ဦးေဆာင္လမ္းညြန္ပီးၿပီး၊ အသိဥာဏ္ပညာကို အသံုးခ်ကာ ဘ၀၏ပန္းတိုင္ကို ေအာင္ျမင္စြာေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ဖို႔ အေရးႀကီးေသာအခ်က္ျဖစ္သည္။ အသိဥာဏ္ပညာသည္ အလုပ္၌အသံုးခ်ရန္အတြက္ျဖစ္ၿပီး၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းသည္ အသိဥာဏ္ပညာ၏ အၿခီခံအုပ္ျမစ္ျဖစ္ကာ အသိပညာကို နည္းမွန္လမ္းမွန္ အသံုးခ်ႏိုင္ဖို႔ ထိန္းးညွိပီးၿပီး လူတေယာက္၏ အသိဥာဏ္ပညာဟိသေလာက္၊ အရည္အျခင္းဟိသေလာက္၊ ေတာ္သေလာက္ အကိ်ဳးျဖစ္ထြန္းႏိုင္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္-အကယ္၍လူတေယာက္သည္ အလြန္တရာမွ အသိဥာဏ္ပညာဗဟုသုတဟိၿပီး ေတာ္လည္းေတာ္သည္။ သို႔ေသာ္ယင္းအသိပညာကို ပ်က္စီးစီႏိုင္ေသာလုပ္ငန္းအတြက္ တရားဓမၼႏွင့္မဆီေလ်ာ္ဘဲ(သို႔မဟုတ္) အမ်ားတကာ၏ ပ်က္စီးရာပ်က္စီးေၾကာင္းအတြက္္ အသံုးခ်ပါက အဆိုးရြားဆံုး ပ်က္စီးစီႏိုင္ပါသည္။ လူႀကီးမင္းရို႕ အသိပညာရဟိၿပီးလွ်င္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းကိုလည္း အသိပညာဟိသေလာက္ ပို၍လိုက္နာက်င့္သံုးဖို႔ လိုအပ္သည္။ သို႔မွသာ ဘ၀ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ကို ေရာက္ႏိုင္ဖို႔အတြက္၊ ဘ၀တိုးတက္ဖို႔ လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားကို လုပ္ကိုင္ႏိုင္မည္ဟု ေျပာၾကားလားပါသည္။
                          ထို႔ေၾကာင့္ မိမိကိုမိမိ ေတာ္လွန္ေရးသမား၊ ႏိုင္ငံေရးသမားဟုခံယူၿပီး မိမိ၏တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ိဳးအတြက္ ပီးဆပ္လုပ္ကိုင္နိန္ၾကသည္ဟု ခံယူၾကလွ်င္ မိမိ၏ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ကို ေရာက္ဟိႏိုင္ဖို႔အတြက္၊ ေတာ္လွန္ေရး၊ ႏိုင္ငံေရးသမားပီသေအာင္၊ က်င့္ႀကံလုပ္ေဆာင္ဖို႔လိုအပ္သည္။ ဤသို႔က်င့္ႀကံလုပ္ေဆာင္ရာ၌လည္း အက်င့္စာရိတၱ စရိုက္လကၡဏာေကာင္းမြန္ဖို႔လိုအပ္ၿပီး အဖြဲ႔အစည္း၏ခ်မွတ္ထားေသာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားကို သေ၀မတိမ္းလိုက္နာက်င့္သံုးဖို႔ အလြန္တရာမွလိုအပ္သည္။ ေနာက္အေရးႀကီးဆံုးအခ်က္မွာ မိမိ၏တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳးအေပၚသစၥာဟိျဖစ္ဟိဖို႔ လိုအပ္သည္။ ယင္းသည္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းအားလံုးရို႕တြင္ အေရးအပါဆံုးျဖစ္သည္။ ဤစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းကို ခ်ိဳးေဖါက္သူသည္ အႀကီးလီးဆံုးေသာ ျပစ္ဒဏ္ကိုအက်ခံရမည္ျဖစ္ၿပီး၊ အက်င့္စာရိတၱပ်က္ျပားေသာ၊ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့နိန္တတ္ေသာ ေတာ္လွန္ေရးသမား၊ ႏိုင္ငံေရးသမားရို႕သည္ ျပည္သူလူထုႏွင့္ အျခားေသာေတာ္လွန္ေရး ႏိုင္ငံေရးသမားရို႕၏ ရိုေသေလးစားမႈကို ခံရလိမၼည္မဟုတ္ေပ။
                       -၂၁-ရာစု(ယၡဳလက္ဟိ)ျမန္မာျပည္၏ ေတာ္လွန္ေရး ႏိုင္ငံေရး အသြင္သ႑ာန္သည္-၁၉၄၇-ႏွစ္ အသြင္သ႑ာန္ေဆာင္လာႏိုင္သည္ကို ရခိုင္မ်ိဳးခ်စ္ျပည္ခ်စ္မ်ား၊ ပညာသွ်င္ႀကီးမ်ား၊ မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္မ်ား၊ ျပည္သူလူထု၊ ရဟန္းသွ်င္လူရို႕အားလံုး ဂရုျပဳမိဖို႔ လိုုအပ္လာပါၿပီ၊ ေဒတခါလည္း(Nock Out)အေလးထိုးခံရလွ်င္ကား ရခိုင္သားရို႕၏ အနာဂတ္ကံၾကမၼာသည္ မေတြး၀ံ့စရာ အျဖစ္ဆိုးႏွင့္ ႀကံဳတြိရေပအံုးမည္။ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္ ကေလာင္ကိုင္ႏိုင္ငံေရးရို႕ကို ဟန္ခ်ညီညီ၊ စည္းကမ္းဟိဟိ၊ စာရိတၱေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ရွိသို႔ခ်ီဖို႔(Ready)အဆင္သင့္ ျဖစ္နိန္ၾကရမည္။ တာထြက္ေနာက္က်ေသာ္လည္း အမ်ားႏွင့္တန္းတူ(သို႔မဟုတ္)သူမ်ား၏ ရွိဆံုး၌ ပန္း၀င္ႏိုင္ေအာင္ အဆင္သင့္ျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္နိန္ပါၿပီ။
                 အားလံုးကို အက်ဥ္းရႈံးၿပီး တင္ျပရေသာ္ လြတ္လပ္ေရးရဟိရန္(သို႔မဟုတ္) ကိုယ့္ကံၾကမၼာကိုကိုယ္ဖန္တီးႏိုင္စီရန္ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားႏွင့္ ကေလာင္ကိုင္ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား အလုပ္လုပ္ႏိုင္ရန္ အရည္အျခင္းဟိဖို႔လိုအပ္သည္။ အရည္အျခင္းဟိဖို႔၊ အရည္အျခင္းကို မွန္မွန္ကန္ကန္အသံုးခ်ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ပညာဗဟုသုတဟိဖို႔၊ အက်င့္စာရိတၱေကာင္းမြန္ဖို႔၊ ဇြဲဟိဖို႔၊ သတၱိဟိဖို႔လိုအပ္ၿပီး၊ အမ်ားအက်ိဳးေဆာင္လိုစိတ္၊ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔ အနစ္နာခံလိုစိတ္ဟိဖို႔ လိုအပ္သည္။ သို႔မွသာ အမ်ားတကာ၏ အသိအမွတ္ျပဳမႈ၊ ေထာက္ခံမႈကိုရဟိၿပီး၊ ေဖသာေငြေၾကး အေထာက္အပံ့ရဟိမည္။ အခ်ိန္အခါအေျခအေနကိုလိုက္၍ ေခတ္ႏွင့္ေလွ်ာ္ညီသည့္ အေတြးအေခၚ သေဘာတရားမ်ားကို ခ်မွတ္တတ္ဖို႔လိုအပ္သည္။ အေတြးအေခၚသေဘာတရားမ်ား ေခတ္ႏွင့္ေလွ်ာ္ညီမွသာ ယင္းသေဘာတရားအေတြးအေခၚမ်ားကို ျပည္သူအမ်ားစုက လက္ခံလာမည္ျဖစ္ၿပီး၊ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္လိုေသာဆႏၵကို မြီးဖြါးႏိုင္ကာ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ျခင္းအားျဖင့္ တေယာက္ႏွင့္တေယာက္၊ တဖြဲ႔ႏွင့္တဖြဲ႔ နားလည္မႈဟိလာမည္။ ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ အဆိပ္အေတာက္ဟိသူမ်ားလည္း ဘြင္းခနဲေပၚလာမည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းအဆိပ္အေတာက္ဟိသူမ်ားကို ယွင္းလင္းဖယ္ယွားပစ္ရမည္။ ယင္းအဆိပ္အေတာက္မ်ား ဟိနိန္သမွ်ကာလပတ္လံုး တေယာက္ႏွင့္တေယာက္အၾကား မယံုသကၤါမႈမ်ား မြီးဖြါးနိန္မည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းအဆိပ္အေတာက္မ်ား ကင္းစင္လားၿပီးမွသာ လူပုဂၢိဳလ္တေယာက္ႏွင့္တေယာက္အၾကား ယံုၾကည္မႈ၊ ပါတီတခုႏွင့္တခုအၾကား ယံုၾကည္မႈကို တည္ေဆာက္ႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး ရခိုင္အမ်ိဳးသားရို႕၏ ပ်က္သုဥ္း၊ ပ်က္ၿပီခဲ့ရေသာ၊ ပ်က္ၿပီနိန္ေသာ စည္းလံုးညီညြတ္ေရးကို ျပန္လည္တည္ေဆာက္ႏိုင္ပါမည္။ သို႔မွသာ ကိုယ္လိုရာပန္းတိုင္ကို ခလုတ္မတိုက္၊ ဆူးမၿငိဘဲ အေရာက္ေလွ်ာက္လွန္းႏိုင္ေပမည္။ ရခိုင္အမ်ိဳးသားအားလံုး နာခံက်င့္ႀကံႏိုင္စီရန္ ေဆာက္ပုဒ္ႏွစ္ခုကို အကြ်န္ေဖၚျပလိုက္ရပါသည္။
                   (၁)-တပ္မွဴးက တပ္သားကိုသင္၊ တပ္သားက တပ္မွဴးကိုသင္၊ ေ၀ဖန္ေရးကိုဆရာတင္၊ ညီညြတ္ေရးကို အသက္တမွ်ခ်စ္ခင္၊ မွားလွ်င္ခ်က္ခ်င္းျပင္၊ တခုေလ့မက်န္ေအာင္ျပင္။(ဥကၠဌခိုင္မိုးလင္း)
                   (၂)-စည္းမ်ဥ္းစည္ကမ္းသည္ မွန္ကန္သင့္ေလွ်ာ္ေသာ လမ္းသို႔ေလွ်ာက္လွမ္းရာ၌ ဦးေဆာင္လမ္းျပပီးၿပီး အသိဥာဏ္ပညာကိုအသံုးခ်ကာ ဘ၀ကိုေအာင္ျမင္စြာေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ဖို႔ အေရးႀကီးေသာအခ်က္ျဖစ္သည္။ အသိဥာဏ္ပညာသည္ အလုပ္အတြက္အသံုးခ်ရန္ျဖစ္ၿပီး၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းသည္ အသိဥာဏ္ပညာ၏ အၿခီးခံအုပ္ျမစ္ျဖစ္သည္။ အသိဥာဏ္ပညာရဟိၿပီးလွ်င္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းကိုလည္း အသိဥာဏ္ပညာဟိသေလာက္ ပိုၿပီးလိုက္နာက်င့္သံုးဖို႔လိုအပ္သည္။ (ထိုင္းဘုရင္မင္းျမတ္သမီးေတာ္-မဟာေခ်ကရီသီရိဒံု)

ေတာ္လွန္ေရးေအာင္ျမင္စီလွ်င္ ျပည္သူ႔ဘ၀ကိုေလ့လာပါ။ ျပည္သူတေယာက္ခ်င္းစီ၏ ဘ၀ကိုျမွင့္တင္ၿပီး ေခတ္မွီေသာ ေတာ္လွန္ေရးလမ္းေၾကာင္းထက္၌ ျပည္သူ႔စြမ္းအားကို အသံုးခ်၍ ေတာ္လွန္ေရးကိုေမာင္းႏွင္ပါ။

  © Free Blogger Templates Spain by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP