7.7.11

စာတည္းစကား

ေခတ္ရီစီးေၾကာင္းသည္ ေျပာင္းလဲရြိလွ်ားလွ်က္ဟိသည္။ ထို႔အတူ ေတာ္လွန္ေရးရီစီေၾကာင္းသည္လည္း ေခတ္ကိုလိုက္ၿပီး ေျပာင္းလဲရြိလွ်ားလွ်က္ဟိသည္ကိုလည္း သတိမူမိဖို႔ လိုအပ္သည္။ ေခတ္၊ အေျခအေန အခ်ိန္အခါကိုလိုက္၍ မိမိရို႕အေတြးအေခၚကို လိုက္ေျပာင္းလဲဖို႔ လိုအပ္သည္၊ ေျပာင္းလဲ၀ံ့ဖို႔ လိုအပ္သည္။ စနစ္တက် ေေျပာင္းလဲတတ္ဖို႔လည္း လိုအပ္သည္။ ထိုသို႔မဟုတ္ပါက ခရီးရွည္ၿပီး ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္မႈႏွင့္ ျပည္သူအမ်ားက အျမင္ကပ္မႈသာ အဖတ္တင္ေပလိမၼည္။
            အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕ ကၽြန္သေဘာက္ဘ၀သို႔ အာာသွ်ျပည္သူမ်ား ေရာက္ဟိခဲ့စဥ္အခါက ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမမည္ေသာ ရဟန္းသွ်င္ျမတ္တပါး ေပၚေပါက္ခဲ့ဖူးသည္။ ထိုရဟန္းသွ်င္ျမတ္သည္ မိမိရို႕အိမ္တြင္း၌ ျပႆနာဟိနိန္သည္ကို ျမင္တိြခဲ့သည္။ ျပႆနာဇစ္ျမစ္ကိုလည္း သိျမင္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္အိမ္တြင္း၌ ျဖစ္ပြါးနိန္ေသာျပႆနာကို အိမ္တြင္းမွ ျမင္တြိသံုးသပ္ရံုတခုတည္းျဖင့္ မေျဖယွင္းခဲ့။ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံတို႔သို႔ လားေရာက္လွည့္လည္လွ်က္ ျပႆနာကို အိမ္အျပင္မွနိန္ၾကည့္ခဲ့သည္။ အိမ္နီးခ်င္းမ်ား၌ ျဖစ္ပြါးလွ်က္ဟိေသာ ျပႆနာရပ္မ်ားကိုလည္း အေသးစိပ္ေလ့လာခဲ့သည္။ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ား၌လည္း အလားတူျပႆနာဟိနိန္သည္ကို သတိမူမိခဲ့သည္။
            ဆရာေတာ္၏ျပႆနာကို စနစ္တက် ၿဖီခ်င္းခ်က္မွာကား အမ်ားတကာကို ပါးစပ္ေပါက္ေဟာင္းေလာင္းျဖင့္ ထိုေျပာေဒေျပာ ထိုေကာက္လုပ္ေဒေကာက္လုပ္ ၿဖီခ်င္းခဲျခင္းမဟုတ္။ ျပႆနာကို ၿဖီခ်င္းႏိုင္ရန္အတြက္ မိမိ၌လိုအပ္ေသာ အရည္အျခင္းကိုု ျဖည့္ခဲ့သည္။ နည္းပညာတရပ္ကို အသံုးျပဳၿပီး ၿဖီခ်င္းၾကည့္သည္။ သို႔ေသာ္ျမန္မာႏိုင္ငံဟိ ျပည္သူမ်ားက ဆရာေတာ္ကို လက္ခံမႈမျပဳခဲ့၊ သို႔ေသာ္ဆရာေတာ္သည္ စိတ္ဓါတ္မက်၊ သံုး၍မရေသာ နည္းနာေဟာင္းႀကီးကိုလည္း ဆက္မသံုးေတာ့ဘဲ နည္းလမ္းသစ္ကို ရွာဖြီခဲ့သည္။ ယင္းအခ်ိန္က ဂ်ပန္ကဲ့သို႔ေသာ ႏိုင္ငံေခ်တခုက ရုယွကဲ့သို႔ေသာႏိုင္ငံႀကီးတခုကို စစ္ပြဲတြင္ အႏိုင္ယူလိုက္ျခင္းက ဆရာေတာ္အား အထူးအံ့ၾသစရာတခု ျဖစ္လာခဲ့ရံုသာမက ဂ်ပန္ရို႕၏သတၱိကို ဆရာေတာ္ခ်ီးက်ဴးခဲ့သည္။ ဂ်ပန္ရို႕၏ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓါတ္ႏွင့္ နည္းနာမ်ားကိုေလ့လာရန္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသို႔ ကိုယ္တိုင္လားေရာက္ခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္သည္ သင္ျပသူႏွင့္ ေလ့လာသူကို တခ်ိန္တည္းတြင္ တြဲ၍လိုအပ္သလို အသံုးခ်ကာ ေျပာင္ေျမာက္ေသာ၊ လူအမ်ားက ယံုၾကည္အားကိုးခံရေသာ ႏိုင္ငံေရးသမားေကာင္း တေယာက္ျဖစ္လာေအာင္ ဘ၀တေလွ်ာက္လံုး လံုးပမ္းႀကိဳးစားခဲ့ပါသည္။
            ဆရာေတာ္သည္ ေခတ္မွီတိုးတက္နိန္ေသာ ဥေရာပတိုက္ႀကီးကို မ်က္ကြယ္မျပဳခဲ့၊ နယ္ခ်ဲ႕ရို႕၏ အားသာခ်က္ကုိလည္း ကိုယ္တိုင္လားေရာက္ေလ့လာခဲ့သည္။ မိမိရို႕ႏွင့္တူညီေသာ အဖိႏွိပ္ခံမ်ားႏွင့္ လက္တြဲကာ နယ္ခ်ဲ႕ကိုေမာင္းထုတ္ႏိုင္ရန္ တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ မိမိရို႕မဟာမိတ္ရို႕က မိမိလြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ကို လုပ္ပီးလိမၼည္ဟု အမ်ားကိုအားကိုးကာ ထိုင္ေစာင့္မနိန္ခဲ့။ မိမိျပည္သူမ်ား စိတ္ဓါတ္တက္ၾကြလာစီရန္အတြက္ မိမိသည္အေျပာသမားသတ္သတ္မဟုတ္ဘဲ ေျပာင္ေျမာက္ေသာ မီးရွဴးတန္ေဆာင္ ရွိေဆာင္တေယာက္ျဖစ္ေၾကာင္းကို နယ္ခ်ဲ႕ဘုရင္ခံခ်ဳပ္ ကရက္ေတာက္အား ေမာင္းထုတ္ျပျခင္း၊ ျပည္သူလူထုတရပ္လံုးအား ေျပာင္ေျမာက္သည့္ လြတ္ေျမာက္ေရးတရား ေဟာေျပာျခင္းမ်ားျဖင့္ သက္သီျပခဲ့သည္။ မိမိ၏ေခတ္မွီေသာ ေတာ္လွန္ေရးအေတြးအေခၚေနာက္သို႔ ပါလာေအာင္ ျပည္သူကိုဆြဲယူခဲ့သည္။ မိမိ၏မွန္ကန္သည္ဟုထင္ေသာ အေတြးအေခၚလမ္းေၾကာင္းသို႔ တေယာက္တည္း အထီးက်န္ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္။
            ဆရာေတာ္သည္ အာသွ်တိုက္ဟိ အျခားအဖိႏွိပ္ခံျပည္သူမ်ား၏ ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ တြိဆံုေဆြးေႏြးကာ တူညီေသာလမ္းစဥ္ တူညီေသာ သေဘာတရားမ်ားကို ခ်မွတ္၍ လက္တြဲတိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ မိမိျပည္သူမ်ားသာမက အာသွ်တိုက္ဟိ အဖိႏွိပ္ခံျပည္သူတရပ္လံုး လြက္ေျမာက္လာခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္အသွ်င္ဦးဥတၱမသည္ မိမိျပည္သူမ်ားကို ႏိုးထက္စီရန္ အိႏၵိယ၏ ႏိုင္ငံေရးနည္းပညာမ်ားကို အသံုးျပဳခဲ့သည္။ အာသွ်တိုက္သားရို႕၏ ျမတ္ႏိုးဖြယ္ေကာင္းေသာ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဥေရာပတိုက္သားရို႕၏ သိပၸံနည္းက်အယူအဆ၊ ဂ်ပန္ရို႕၏ျမင့္ျမတ္ေသာ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ႏွင့္ တရုတ္ရို႕၏ ေတာ္လွန္ေရးရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို ႏွလံုးသြင္းကာ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ ျမန္မာျပည္သူမ်ားကို လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ေတာ္လွန္သူမ်ားးျဖစ္လာေအာင္ မြီးထုတ္ပီးခဲ့သည္။
            ေဒနိန္႔ ေတာ္လွန္ေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား အနိန္ျဖင့္လည္း မိမိျပည္သူမ်ား ႏိုးထက္လာစီရန္အတြက္ ေခတ္ႏွင့္ေလွ်ာ္ညီေသာ ေတာ္လွန္ေရးလမ္းေၾကာင္းထက္သို႔ ေရာက္ဟိဖို႔ လိုအပ္နိန္ၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း။
(အတြဲ-1၊ အမွတ္-3)

  © Free Blogger Templates Spain by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP