7.7.11

တစ္ထြာတစ္မိုက္အျမင္ႏွင့္ အုတ္တစ္ခ်ပ္၊သဲတစ္ပြင့္

                                           ခိုင္လင္း {ေေမဃ၀တီ}
ေခတ္သစ္မွာ ပညာဆိုေရ ရင္းျမစ္ေရ အၾကီးမားဆံုးျမစ္ဆိုစြာကို က်ေနာ္အေနနန္႔ ၾကည္ျဖဴစြာ လက္ခံျပီးသားပါရာ၊ ယံုၾကည္မႈလည္းဟိပါေရ။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု ဖြံ႔ျဖိဳးႏိုင္ဖို႔အတြက္ ပညာဆိုေရ ရင္းျမစ္ေရ {အခရာ} ဆုိစြာကို ေလ့ၾကားဖူးပါေရ။ ပညာတတ္လူ႔အလႊာထဲက အကန္႔တကန္႔ကို ေဆြးေႏြးခ်င္စြာပါရာ။ ေအျပႆနာကဇာလဲဆိုေက ေတာ္လွန္ေရးထဲက ပညာတတ္အခ်ိဳ႕ စြန္႔ခြါလားစြာေရ ပညာမဲ့တိ၏ ပေယာဂနန္႔ ဖရိုဖရဲဟိနိန္ေရ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေၾကာင့္လို႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးသမားတိက ေဆြးေႏြးလာကတ္ပါေရ။ က်ေနာ္အေနနန္႔က တမိုးလံုးေဖ်ာက္ဆိတ္မျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္ေရလို႔ ေထာက္ျပခ်င္ပါေရ။
              ေနာက္တစ္ခ်က္က ေတာ္လွန္ေရး၊ ႏိုင္ငံေရးထဲမွာ ပညာတတ္နန္႔ ပညာမတတ္ေတအလႊာႏွစ္ခုေရ  ပဋိပကၡလို႔ ေထာက္ျပလာကတ္ေတ။ ပညာမတတ္ေတ အခ်ဳိ႕ေခါင္းေဆာင္တိေရ ပညာတတ္တိကို ဖိႏွိပ္မႈ၊ ဖယ္ယွားမႈ ကိစၥနန္႔ ပညာတတ္အခ်ဳိ႕ ေအာက္က်ေနာက္က် ေနာက္လိုက္ပံုစံမ်ဳိး စေရကိစၥတိကို ေဆြးေႏြးလာကတ္ပါေရ။ ယင္းပိုင္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေဆြးေႏြးလာျခင္းေရ အမ်ဳိးသားအတြက္ ေကာင္းေရလကၡဏာတိပါရာ။ ဆိုေက ပညာတတ္အခ်ဳိ႕ေရ ေတာ္လွန္ေရးကို စြန္႔ခြါပနာ လားကတ္ေတလု႔ိ ေထာက္ျပလာကတ္ပါေရ။ က်ေနာ္႔အေနနန္႔ ေျပာရေက ယင္းပိုင္စြန္႔ခြြါလားေရ ပညာတတ္အခ်ဳိ႕ကို ဖင္ျပန္ ေဂါင္းျပန္စဥ္းစားလာေရ။ သူရို႕စကားနန္႔ေျပာရေက ပညာမဲ့လူအခ်ဳိ႕တိေရ ခ်ယ္လွယ္မႈ၊ မရိုးသားမႈ၊ ေက်ာ္တက္ဖို႕စြာကို ေၾကာက္မႈတိေၾကာင့္ စြန္႔ခြါလားေရပညာတတ္အခ်ိဳ႕ကို က်ေနာ့္အေနနန္႔ထင္စြာက အဂင့္စစ္မွန္ေရ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ သို႔မဟုတ္ ခိုင္မာေရမ်ဳးိခ်စ္စိတ္မဟိလို႔-လို႔ ထင္ျမင္မိပါေရ။ က်ေနာ္ထင္ပါေရ အဂင့္ျပင္းထန္ေရ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဟိေက စိတ္ပ်က္ဖြယ္ရာတိၾကားမွာ ပံုေဖၚရဖို႔လို႔။ ေနာက္တခ်က္က ပညာတတ္အခ်ဳိ႕ေရ ေအပိုင္အေျခအေနတိေၾကာင့္ စြန္႔ခြာလားစြာဆိုေရ အလြယ္တကူေတြးေတာလို႔ရစြာထက္ တဆင့္တိုးပနာ စဥ္စားကတ္ဖို႔၊ ေဆြးေႏြးကတ္ဖို႔ လိုသိမ့္ေေရလို႔ထင္ပါေရ။ အားလံုးအေျဖရွာကတ္ဖို႔ပါ။ တိုင္းျပည္ကို ရိုးသားစြာခ်စ္ေရ ပညာတတ္အခ်ဳိ႕ဆိုေက စိတ္ပ်က္ဖြယ္ရာတိၾကားမာ သူရို႕ဘ၀တိကုိ ပီးဆပ္ပနာ နမူနာျပလားစြာတိကို အတုယူသင့္ပါေရ။ ဥပမာ ဆရာစံေက်ာ္ထြန္း။
              အဓိကေက်ာရိုးေရ တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ဳိးအေပၚမွာ ရိုးသားစြာ အမွန္ခ်စ္ေရစိတ္ဓါတ္အေပၚမွာ အျခီခံရဖို႔လို႔ျမင္ပါေရ။ ပညာမတတ္ေတ လူအခ်ဳိ႕ေၾကာင့္ဆိုေရ အေတြးတိကို ေက်ာ္လြန္ဖို႔သင့္ပါေရ။ အကေယာင္း တိုင္းျပည္နန္႔လူမ်ဳိးအေပၚ ရိုးသားစြာခ်စ္ေတဆိုေက ပညာတတ္ေရလူျဖစ္ျဖစ္၊ ပညာမတတ္ေရလူျဖစ္ျဖစ္၊ ဘ၀ကိုပီးဆပ္ရပါဖို႔။ အခ်ဳိ႕ေထာက္ျပကတ္ေတအခ်က္က အခ်ဳိ႕ပညာတတ္တိ္ ေအပုိင္စိတ္ပ်က္ဖြယ္တိေၾကာင့္ဆိုေရ အေၾကာင္းျပခ်က္ေရ အကေယာင္း ခိုင္လံုမႈမဟိလို႔ဆိုခ်င္ပါေရ။ ခိုင္လံုမႈမဟိဆိုစြာကို အမ်ဳိးသားေရးရႈေထာင့္ကၾကည့္ပနာ သံုးသပ္စြာပါ။ ကိုယ္က်ဳိးရွာသမားတိျဖစ္လို႔ စြန႔္ခြာလားစြာလားလို႔ ေတြးၾကည့္ဖို႔လိုအပ္ပါေရ။ က်ေနာ္ရို႕ေရ တိုင္းျပည္နန္႔လူမ်ိဳးအတြက္ ေတာ္လွန္ေရး၊ ႏိုင္ငံေရးလုပ္နိန္ကတ္စြာပါ။ ထဘိန္ေပ်ာက္စြာလဲပါဖို႔၊ မုဒိန္းမႈနန္႔လဲၾကံဳရဖို႔။ တရားစြာျဖစ္ျဖစ္၊ မတရားစြာျဖစ္ျဖစ္၊ ျပိဳင္ဆိုင္မႈဟိဖို႔။ အဆိုးစြန္ဆံုးေျပာရေက ရန္သူသတ္လို႔မသီ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္းသတ္လို႔ သီရဖို႔။ ယင္းပိုင္မၾကံဳတြိခ်င္ဆိုေက သစ္တစ္ပင္ ၀ါးတစ္ပင္ေအာက္မွာ တရားအားထုတ္ဖို႔ ေတာထြက္ရံုသာ။ မဟုတ္ေက ႏိုင္ငံေရးမလုပ္ေက့၊ စီးပြါးေရးလုပ္။ က်ေနာ့္အျမင္က အခ်ဳိ႕ပညာတတ္တိ စိတ္ပ်က္ဖြယ္တိေၾကာင့္ စြန္႔ခြါလားေရဆိုေရ ဆင္ျခီ၊ ဆင္လက္တိေရ ခိုင္မာေရအမ်ဳိးသားစိတ္ဓာတ္မဟိလို႔ေျပာရပါဖို႔။
           ခိုင္မာေရအမ်ဳိးသားေရးစိတ္ဟိေရ ပညာတတ္အခ်ဳိ႕ဆိုေက စိတ္ပ်က္ဖို႔၊ ၿငီးေငြ႔ဖို႔၊ ေနာက္ဆံုး မိမိအသက္ေတာင္ စေတးခံရဖို႔ဆိုေရ အနိန္အထားတိဟိေရဆိုစြာကို ခန္မွန္းလို႔သိေကေလ့ သူ၏ခိုင္မာေရ၊ ျပင္းထန္ေရ အမ်ဳိးသားစိတ္ေၾကာင့္ သူ၏ပညာရင္းျမစ္ကို အသံုးျပဳပနာ တိုင္းျပည္နန္႔ လူမ်ဳိးအတြက္ ပံုေဖၚလားကတ္စြာမနား။ ပညာတတ္သည္ျဖစ္ျဖစ္၊ မတတ္သည္ျဖစ္ျဖစ္ တိုင္းျပည္နန္႔လူမ်ဳိးအေပၚမွာ ရိုးရိုးသားသားခ်စ္လားကတ္ဖို႔ရာ လိုအပ္ပါေရ။ အမွန္က ပညာမတတ္ေတလူအခ်ဳိ႕နန္႔ ပညာတတ္ေတလူအခ်ဳိ႕ေရ ပဋိပကၡအသြင္ေဆာင္နိန္ေရဆိုစြာ မဟုတ္လို႔ထင္ပါေရ။ ပညာမတတ္ေတလူအခ်ဳိ႕နန္႔ ပညာတတ္ေတလူအခ်ဳိ႕ကိုယ္တိုင္က ျပင္းထန္ေရ အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ ဟိကြန္ေဆာင္ပနာ ေရာေယာင္ျပီး ကေရာင္ကေထာင္ လုပ္ကတ္စြာလို႔ျမင္ပါေရ။
                                 ေနာက္မ်က္ႏွာစာတစ္ခုမွာေလ့ တိုးတက္သစ္လြင္ေရ အေတြးအေခၚဟိေရ လူတိနန္႔ ေခတ္ပညာတတ္အခ်ဳိ႕ေရ ရခိုင္႔ေတာ္လွန္ေရး၊ နိုင္ငံေရးမ်က္ႏွာစာမာ ထင္ေပၚလာဖို႔ စိုးရိမ္ေရလူအခ်ဳိ႕ေရ ဟိကတ္ေတဆိုစြာကို မျငင္းလိုပါ။ မိမိကိုယ္ကို ဗဟိုျပဳခ်င္ေရစိတ္ဓါတ္တိကို ဖယ္ယွားကတ္ဖို႔လိုပါေရ။ အလွကိုယ္စီဟိကတ္ေတဆိုစြာကို လက္ခံေက တလြဲဆံပင္ေကာင္းပံုစံတိ ေပ်ာက္ကတ္ပါဖို႕။ မိမိကိုယ္ကုိ ဗဟိုျပဳခ်င္ေရ စိတ္ဓါတ္တိေလ့ ေပ်ာက္လားကတ္ဖို႔ရာ။ ေျပာရေက၊ လက္နက္ခ်လားေရ သတင္းတိၾကားတိုင္း ေပ်ာ္ရႊင္ကတ္ေတ ေတာ္လွန္ေရး၊ ႏိုင္ငံေရးသၼားတိေလ့ ဟိကတ္ေတဆို၀ါ။ ကိုယ့္အနိန္အထားကို ကိုယ္ကိုတိုင္သိေအာင္ၾကိဳးစားပနာ လက္တြဲလုပ္လားကတ္ဖို႔ဆိုေက တိုးတက္မႈတိဟိဖို႔လို႔ထင္ေရ။ တခါတရီ က်ေနာ္ၾကားရစြာတိဟိေရ။ က်ေနာ္က ဖက္ဒရယ္ အေၾကာင္းတိကိုရာ ေဆာင္းပါးတိ ရီနိန္ေရလတ္၊ က်ေနာ္ေျပာေက ေစာ္ကားရာက်ဖို႔။ ဘုန္းၾကီးလိုလို၊ ဖိိုးသူေတာ္လိုလို လုပ္နိန္ကတ္စြာက မကန္ထြား။  ဘုန္းၾကီးဆို ဘုန္းၾကီးလုပ္၊ ဖိုးသူေတာ္ဆို ဖိုးသူေတာ္လုပ္။ ဗ်ဴဟာ၊ မဟာဗ်ဴဟာ၊ နည္းဗ်ဴဟာစေရ စကားတိနန္႔ လာမေျပာေက့။ ကိုယ့္ကို ကိုယ္လဲဆင္ျခီမပီးေက့။ ဘုန္းၾကီလုပ္ျပီး ဖိုးသူေတာ္အက်င့္ကိုက်င့္နိန္ေက သမိုင္းမွာအေျပာခံရဖို႔။ ဖိုးသူေတာ္လုပ္ျပီး ဘုန္းၾကီးအက်င့္ က်င့္နိန္ေက ခ်ီးက်ဴးကတ္ဖို႔။ သမိုင္းမာလဲလွပဖို႔။ လိမၼာပါးနပ္မႈအရ လုပ္နိန္ကတ္စြာပါရာမနား ဆိုေရအေတြးတိဟိေက က်ေနာ္ရို႕အတြက္ အျငင္းပြါးစရာတိ နည္းလာဖို႔ထင္ပါေရ။
                                 က်ေနာ္၏ေဆြးေႏြးမႈတိအရ ပညာတတ္တိကို ဆန္႔့က်င္နိန္ေရလို႔ ေကာက္ခ်က္မဆြဲစီခ်င္ပါ။ က်ေနာ္ရို႕ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ တိုးတက္ေရးမာ ပညာအရင္းအျမစ္တိ လိုအပ္ေရဆိုစြာကို က်ေနာ္နားလည္သေဘာေပါက္ေရပိုင္ ယံုၾကည္မႈေလ့ဟိပါေရ။ ပညာတတ္အုပ္စုထဲက အကန္႔တကန္႔ (သို႔မဟုတ္)က႑တခုကို ေဆြးေႏြးျပစြာပါ။ ယင္းအကန္႔တကန္႔အတြက္ ေတြးေတာသံုးသပ္မႈတိ လြဲေခ်ာ္မႈတိကို ေထာက္ျပစြာအဆင့့္္ပါရာ။ ဆက္ပနာေဆြးေႏြးရေက ပညာတတ္လူတေယာက္က ရိုဟင္ဂ်ာဆိုေရ                                
နာမည္သစ္နန္႔ လူမ်ိဳးတမ်ဳိးအျဖစ္ သတ္မွတ္ပနာ ရခိုင္ျပည္တ၀က္ကိုေလ့ သူရို႕နယ္ျမီပါလို႔ လက္ခံေရဆိုေက၀ါ။             ယင္းပိုင္အေျခအေနတိေလ့ ဟိကတ္စြာပါနမ္း။ ေအပိုင္အေျခအေနတိကိုေလ့ခ်င့္တြက္ရဖို႔ ဆိုစြာေျပာလိုစြာပါ။ ဆိုလိုစြာက ပညာတတ္သည္ျဖစ္ျဖစ္၊ ပညာမတတ္သည္ျဖစ္ျဖစ္၊ ေဖာက္ျပန္ေရလူတိဟိစြာကိုေလ့ စဥ္းစားရဖို႔ ဆိုလိုစြာပါ။ တမိုးလံုး ေဖ်ာက္စိတ္မျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္ပါေရ။
                  ဇာပင္ျဖစ္နိန္နိန္ တိုင္းျပည္နန္႔လူမ်ိဳး တိုးတက္ဖြံ႔ျဖိဳးေရးအတြက္ ေတာ္လွန္ေရးတရပ္ဆင္ႏႊဲရာမာ စိတ္ပ်က္စရာ၊ ၿငီးေငြ႔စရာတိဟိစြာပိုင္ ဘ၀တိ၊ အသက္တိကိုေလ့ပီးဆပ္ပနာ က်ေနာ္ရို႕လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ ခိုင္မာေရအုတ္ျမစ္ခ်ႏိုင္ဖို႔(သို႔မဟုတ္) ခိုင္မာေရ အုတ္ျမစ္မခ်ႏိုင္ေတာင္မွ ခိုင္မာေရအုတ္ျမစ္ခ်ႏိုင္ေရးအတြက္ အဆင့္ဆင့္ပံုေဖၚဖို႔ လိုအပ္ေတလို႔ျမင္မိပါေရ။ ေနာက္တခ်က္က ပညာတတ္အခ်ဳိ႕ေရ ပ်က္စီးနိန္ေရ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကိုျမင္လို႔  အယႈပ္အထြီးကိုမခံခ်င္လို႔ ေက်ာခိုင္းစြာဆိုျခင္းေရ ဇာေလာက္ပင္ အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ဟိေရလို႔ေျပာေျပာ လက္ခံႏိုင္စရာအေၾကာင္းမဟိ။ အဂင့္(အကေယာင္း)ျပင္းထန္ျပီး ခိုင္မာရိုးသားေရ အမ်ဳိးသားစိတ္ဟိေက မိမိရို႕၏ပညာရင္းျမစ္တိကို စနစ္တက်အသံုးခ်ပနာ တိုင္္းျပည္နန္႔လူမ်ဳိးအတြက္ ပံုေဖၚလားရပါဖို႔လို႔ က်ေနာ္ထင္ပါေရ။ ဟုတ္ပါယင့္၊ က်ေနာ္လည္းၾကားဖူးပါေရ။ ရင္းျမစ္တကာ့ရင္းျမစ္ထဲမွာ ပညာရင္းျမစ္ေရ အၾကီးမားဆံုး၊ အၾကီးက်ယ္ဆံုးလို႔။ က်ေနာ္၏တိုင္းျပည္နန္႔ လူမ်ိဳးအေပၚ တိုးတက္စီခ်င္ေရ ေစတနာနန႔္ တထြာတမိုက္အျမင္ေရ အုတ္တခ်ပ္ သဲတပြင့္ျဖစ္ခေက။  ။

  © Free Blogger Templates Spain by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP